Announcement

Collapse
No announcement yet.

Økern´s Lancer

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Da har man hatt noen timer ute i kulda igjen. Brr.
    Resultatet ble da aktiv deling.
    Vart så mye bedre. Skal få mer kjennskap til spilleren og instillinger med tia, så får vi litt
    bedre kvalitet over greiene.
    Skal få litt hjelp av TTT

Bilen har også fått takstativ.
    Glemte såklart bilder, men det får vi ta igjen ved en senere anledning.
    VW Corrado - Prosjekt bil
    Mitsubushi Lancer - Bruksbil
    It´s hard to imagine; Picture me rolli´n !
    I´m BANKRUPT - A G60 owner

Comment

• Okei. Skulle justere litt på vei til arbe nå.
      Justerte først opp mellomtonen så bassen et knepp, på delefiltrene.
      Skrudde så opp 4/5 knepp på volumet. Så bang. Det var de diskantene.
      Da må jeg ha gjort noe tull en stand ettersom diskanten blir påvirka
      Av nivået på bassen? Når begge var gåne så skurret det mer i dem
      Om bassremoten stod på fullt kontra når den var på 50% f eks.
      Så nå er lyden kjip kan man si. Noen som har HT 20 til overs forresten? Hehe

Comment

• Ikke bruk penger på nye HT 20. Dynabel har de populære Peerless V-line på lager igjen, tror det er en stor oppgradering iht. HT 20! Billig er de og.

NB. Gå over filterinstillingene dine før du bytter diskant... Peerlessene tåler heller ikke å spille bass
        Last edited by tofter; 04-12-2010, 13:45.
        Bmw e34 520:
        Fountek FR88EX & Peerless SLS213 powered by Audison

Comment

• Originally posted by tofter View Post
          Ikke bruk penger på nye HT 20. Dynabel har de populære Peerless V-line på lager igjen, tror det er en stor oppgradering iht. HT 20! Billig er de og.

NB. Gå over filterinstillingene dine før du bytter diskant... Peerlessene tåler heller ikke å spille bass
          Word!
          Tenkte på det. Skal vurdere dem.
          Delte på 1.25khz. Sjekka aldri hbor ht20 egentlig skal
          Deles, men tydligvis ikke så lavt værtfall
          Last edited by Oekern; 04-12-2010, 17:30.

Comment

• Originally posted by Oekern View Post
            Delte på 1.25khz. Sjekka aldri hbor ht20 egentlig skal
            Deles, men tydligvis ikke så lavt værtfall
            Spot on!
            Torbjørn J. - [B]PM er deaktivert, bruk e-post.[/B]
            [B]Bilen[/B]: Pioneer p99rs - Mcintosh MC431 - Brax X2000.2 - Mosconi 300.2
            Hjemme: Yamaha RXA3010 | XPA-5 x 2 | Emotiva ERT-8.3 | ERM-6.3 | ERD-1 x 4 | HFS sub * 2 | SVS AS-EQ1

Comment

• O jea.
              Men jøsses. Jeg glemmer ting. Har jo HT 25 liggendes.
              Montert en stk nå. Får prøve litt på vei til arbe i morra, så får vi se om
              den kanskje lever litt lengre.

Men det må da væra ett eller anna kluss med koblinga mi.. Ellers så bare skjønner jeg ikke delinga.
              Du må se på det endag TTT

Comment

• Hva med å fikse delefrekvensen Magnus? Er du usikker på hvordan det gjøres så står det i manualen
                Mvh Tony
                - The only road to take is perfection itself

Comment

• Originally posted by Tony View Post
                  Hva med å fikse delefrekvensen Magnus? Er du usikker på hvordan det gjøres så står det i manualen
                  SÅ loco er jeg ikke.
                  Det jeg ikke skjønner er at diskanten blir påvirket av nivået til midbassen..
                  Makes no sense..

Comment

• Delefrekvensen er en ting, steilheten må du også ha kontroll på - om den f.eks står på 6db/oct og du deler på 1250hz, så vil fremdeles diskantene kun være dempet 12db ved 312hz i forhold til fullt signal (over 1250hz), og da sier det fort poff i diskantene. Deler du med 24db/oct så vil de være dempet 48db ved 312hz, for å ta et eksempel.

Et av minusene (det eneste kanskje?) med aktiv deling i forhold til å bruke medfølgende delefilter, ting kan gå i stykker bare ved et par tastetrykk
                    [URL="http://www.facebook.com/OttesenDesign"]http://www.facebook.com/OttesenDesign[/URL]

Comment

• Originally posted by Haakon O View Post
                      Delefrekvensen er en ting, steilheten må du også ha kontroll på - om den f.eks står på 6db/oct og du deler på 1250hz, så vil fremdeles diskantene kun være dempet 12db ved 312hz i forhold til fullt signal (over 1250hz), og da sier det fort poff i diskantene. Deler du med 24db/oct så vil de være dempet 48db ved 312hz, for å ta et eksempel.

Et av minusene (det eneste kanskje?) med aktiv deling i forhold til å bruke medfølgende delefilter, ting kan gå i stykker bare ved et par tastetrykk
                      Ja ja, at ting går i stykker lærer man jo bare av
                      Og når det ikke er værre en HT20 er det jo ikke mye og grine over :P
                      Kunne vært litt varmere vær da men.
                      Får være litt mer forsiktig i morra.

Comment

• Jeg sa jo du skulle dobbeltsjekke delefrekvens OG steilhet før du skrudde opp jo Magnus.
                        Men jeg tror det kan komme noe godt ut av dette, med Vifa Peerless V-line for eksempel!
                        Dynabel har også noen Seas-diskanthus som funker greit til formålet, kan
                        sikkert hjelpe deg litt så de sitter greit på dashbordet med grei vinkling.

Edit: Og 1250hz er jo litt vel lavt syntes jeg.
                        Den blir sikkert delt ved 4k eller noe passitvt...
                        ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                        Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

• Originally posted by TakeTheTime View Post
                          Jeg sa jo du skulle dobbeltsjekke delefrekvens OG steilhet før du skrudde opp jo Magnus.
                          Men jeg tror det kan komme noe godt ut av dette, med Vifa Peerless V-line for eksempel!
                          Dynabel har også noen Seas-diskanthus som funker greit til formålet, kan
                          sikkert hjelpe deg litt så de sitter greit på dashbordet med grei vinkling.

Edit: Og 1250hz er jo litt vel lavt syntes jeg.
                          Den blir sikkert delt ved 4k eller noe passitvt...
                          Vel, jeg vet ikke hva jeg tenkte på - eller. Jeg tenkte vel ikke i det heletatt
                          Jepp, du får hjelpe meg litt med instillingene.
                          Skal kjøre på HT25 først, men etterhva jeg har lest om de blir de nok byttet ut i tiden.
                          Har generelt ikke hørt så mye varme ord om HSK 163, så mye mulig hele greiene blir bytta ut med tia.

Comment

• Da har det endelig skjedd noe vettu her.
                            Kjøpte et par Audio System EX165 dust av Shammers og litt forbruker materiell og diskanter (Vifa V line) av dynabel. (+ en A.Dac til rommet )
                            Så med god tro gikk fikk jeg det inn i bilen igår.

Det aller første og gjøre var og lage ringene jeg kjøpte større. Dem var ikke store nok, akkurat:

Brukte så Dremel på full snurre med det groveste papiret jeg hadde. Det gikk så fort og effektvit atte fy.
                            Blei jo ikke akkurat fint, men det var ei meninga.
                            På bildet ligger en ny fra dynabel, oppå den jeg slipte ned..

Den ene ringen ble akkurat bitte litt for stor, mens den andre perfekt. Måtte klemme høytaleren på plass.

Blei litt støv ja..

Planen var og skru av brakettene til Hertzene. Det var kul umulig. Jeg har tetta igjen med butyl til braketten, og det har satt seg dønn.
                            Så da ble det liming ute i -10 i steden for inne i + 20..
                            Så var det og lime fast ringene til døra, eller rettere sagt til brakettene.
                            Brukte i hoved sak Mitre Adeshive lim til ringen, men kjørte på med trelim i tillegg.
                            Selvom det var 10 blå så satt limet seg veldig godt og tørketia vakke gærlig heller.

Så til slutt en sløv jobb med diskantene.
                            Vinkla opp mot taklyset.

Så det var det..
                            Spiller veldig greit. Deler ved 5khz.
                            Deler på bassen ved 63hz. Lar det stå der til elementet blir litt mjukere og deler lavere senere.
                            Virker som Dust´a trøkker godt.

Comment

• Da er tidskomp oppe og går.
                              Fikk ikke så bra resultat som jeg håpa på, men får knote litt mer med det sea.

Audio systems´a trøkker rimelig bra må jeg si.
                              Det som er uhendig er at bassen fra dem havner i baksetet. Sitter man bak oppleves de som en liten sub, da det er greit trykk og det rister i seteryggen og paneler..
                              Noen forslag til hva en må gjøre for og få bassen fram i bilen ? Så det ikke havner i baksetet..
                              Ellers så rister og skrangler det godt forran i bilen.. Har en sjukt stor jobb der merka jeg..

Comment

• Vi skulle jo møtes en dag, kan se om jeg kan hjelpe deg litt med justering da? Verd å gjøre ett forsøk hvertfall.
                                Men angående diskantene så lurte jeg på hvorfor du ikke kjøpte diskanthus når du var på Dynabel? Hadde dem ikke inne?

Og tilslutt, du skrev du vinkla de opp mot taklyset, hvor sitter taklyset i din Mitsu?
                                ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
                                Pioneer deh-80prs | Polk Audio MM | Vifa Peerless V-line | Genesis III

Comment

Working...
                                X